Portfolio

United Knowledge werkt vooral voor overheidsorganisaties, maar ook buiten de publieke sector. Deze selectie van voltooide projecten is een doorsnede van de opdrachten die wij uitvoeren.

Handhavingsportaal

Handhavingsportaal

Alle handhavinggerelateerde informatie op één plek.

Het Handhavingportaal is de eerste van een reeks projecten die wij uitvoeren in opdracht van het Landelijk Overleg Milieuhandhaving (LOM). Het portaal is de definitieve bron voor nieuws en achtergrondinformatie over milieuhandhaving. Door een gestructureerde opzet in thema's en subthema's en met behulp van een uitgebreide zoekfunctie wordt een grote hoeveelheid links ontsloten.

Wij werkten het concept van het LOM uit, maakten een design en implementeerde de site in het CMS WebGUI.

2100web

2100web

De onafhankelijke denktank 2100 benut de "wisdom of the crowds" met 2100web.

2100 is een onafhankelijke denktank en heeft daardoor niet dezelfde middelen tot haar beschikking als de denktanks die gesponsord worden door overheid of bedrijfsleven. Voor 2100 is de online aanwezigheid dus des te belangrijker. Het web is immers bij uitstek geschikt om de (potentiële) deelnemers op de hoogte te houden én te laten bijdragen aan het initiatief.

Wij realiseerden daarom 2100web.nl, een website waarop de redactie het initiatief neemt, maar de deelnemers de koers bepalen.

Up and Running

Up and Running

Voor iedere klant een pagina met contactbeheer, systeemoverzicht, harde schijven en servers.

Up and running is een dienstverlener in de ICT. Voor een vast bedrag per maand verzorgt Up and Running alle ICT voor middelgrote en kleine organisaties. Dat betekent dat je internet gewoon werkt, de beveiliging van de mailserver goed zit en er volautomatisch op tijd nieuwe toners voor de printer op de mat liggen.

Voor een dergelijke organisatie is een goede Webportal onmisbaar en vereist veel meer dan een website met mooie plaatjes. United Knowledge maakte allebei; een gedegen website met een brochure achtige look-and-feel en een klantenportal geschikt voor honderden klanten en grote hoeveelheden data.

Publicatie online

Publicatie online

Toegankelijk en interactief: online publiceren, archiveren en feedback krijgen d.m.v. "crowdsourcing".

Online publiceren heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Het laten zien van rapporten of de gekoppelde vraag om input, crowdsourcing, wordt vaak gerealiseerd met social media sites, een blog of simpelweg een link naar een PDF op een website.

Voor Hiteq, pakten wij het anders aan. Hiteq is een innovatiecentrum, het ontsluiten van hoogwaardige kennis en het combineren en verrijken van kennis is een zorgvuldig gekozen missie. In een dergelijk geval is het natuurlijk prima om eens niet de hype te volgen, maar goed te kijken naar eisen, wensen, functionaliteit en effectiviteit.

LOM Congresportaal

LOM Congresportaal

Congresregistratie, relatiebeheersysteem en nieuwsbrief ineen.

Het eerdere relatiebeheer werkte niet. Organisatorisch bleek het niet haalbaar alle contacten in te voeren in het eerder gebruikte CRM. Door de congresregistraties en het relatiebeheer te koppelen, wordt dubbel administratief werk voorkomen.

De koppeling aan het nieuwsbriefsysteem maakt het mogelijk in iedere email zichbaar te maken voor relaties met welke gegevens zij bekend zijn, zodat de kwaliteit van de gegevens hoog blijft.

SIRE

SIRE

Pleegouders zijn bijzondernodig - campagnewebsite voor de Stichting Ideële Reclame.

Stichting Ideële Reclame verzorgt al 40 jaar reclamecampagnes om onderbelichte maatschappelijke onderwerpen aan de orde te stellen. Elke campagne wordt verzorgd door meerdere bedrijven en instanties, die allen belangeloos een deel van het werk voor hun rekening nemen.

Op 30 juli 2009 is de SIRE- campagne van start gegaan: pleegouders zijn bijzonder nodig. Het onderwerp wordt, zoals gebruikelijk, onder de aandacht gebracht door televisiespots en advertenties. United Knowledge maakte i.s.m. Politiek Online een website die de campagne ondersteunt, maar ook dieper op de materie ingaat: pleegouderszijnbijzondernodig.nl.

Club van Maarssen

Club van Maarssen

De innovatie-community van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Op 1 november 2005 kwamen tientallen vertegenwoordigers van de overheid, het bedrijfsleven en de kennisinstellingen voor het eerst bij elkaar in Maarssen. Ze deden allemaal iets in de bouw, logistiek, luchtvaart, water en verkeer & vervoer. Ook vonden ze allemaal dat er iets moest gebeuren om Nederland in de toekomst bereikbaar, schoon, veilig en concurrerend te houden. Die mensen vormden samen De Club van Maarssen. In vier jaar is deze club doorgegroeid tot een open community waar alle kennis en innovatie op het gebied van water, transport en mobiliteit samenkomt. Hier wordt gewerkt aan de innovaties en technologische doorbraken die straks het verschil zullen maken.